İŞKUR Gençlik Programı Kapsamında Çalışmaya Hak Kazanan Öğrencilerin Dikkatine İŞKUR Gençlik Programı kapsamında noter kurası ile çalışmaya hak kazanan öğrencilerimizin, başvuru için gerekli evrakları henüz teslim etmeyenlerin, evraklarını en geç 5 Mart 2025 tarihine kadar teslim etmeleri gerekmektedir. Belirtilen tarihten sonra evrak teslimi alınmayacaktır.
Doktora Sonrası Sözleşmeli Araştırmacı İstihdamı İçin Başvurular Başladı 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun Ek 34. maddesi ile "Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Doktora Sonrası Sözleşmeli Araştırmacı Çalıştırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar" doğrultusunda Üniversitemiz tarafından yürütülen projelerde çalıştırılmak üzere Doktora Sonrası Sözleşmeli Araştırmacı istihdam edilecek. Bu kapsamda, Üniversitemiz öğretim elemanlarının aktif olarak yürütmekte oldukları TÜBİTAK, BAP gibi projelerde istihdam edilmek üzere, doktora sonrası araştırmacı talebinde bulunacak proje yürütücülerinin, proje bilgilerini Proje ve AR-GE Koordinatörlüğü'ne (projearge@adu.edu.tr) iletmeleri gerekmekte olup; başvurular, 7 Mart 2025 tarihine kadar alınacak. Proje yürütücülerinin, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Doktora Sonrası Araştırma Uygulama Yönergesinde belirtilen şartları sağlamaları gerekmektedir. Detaylar ekte yer almakta olup; başvuru süreci ile ilgili herhangi bir sorusu olan adaylar, Öğr. Gör. Dr. Kemalettin Ağızan ile 0507 690 63 28 numarasından iletişime geçebilirler.
Merkez Yemekhane'de Düzenleyeceğimiz İftar Soframızda Öğrencilerimizle Buluşacağız Üniversitemiz tarafından organize edilen ve ‘ADÜ’de Bereket Var’ sloganıyla öğrencilerimize yönelik düzenlediğimiz çorba ikramını, mübarek Ramazan Ayı vesilesiyle daha büyük bir hayra ‘İftar Yemeği İkramına’ çeviriyoruz. Pazartesi günü Üniversitemiz Üst Yönetiminin, Salı günü Hastanemiz Yönetiminin katkılarıyla Merkez Yemekhane'de düzenleyeceğimiz iftar soframızda öğrencilerimizle buluşacağız. #adüdebereketvar
Üniversitemizde Yeni Otopark Alanı Hizmete Açılıyor Üniversitemiz İktisadi İşletmesi tarafından işletilecek Üniversitemiz Hastanesi Acil Servisi karşısında bulunan yeni Otopark, 24 Şubat 2025 tarihinde hizmete açılıyor. Yeni otopark alanı, kampüs içindeki ulaşımı kolaylaştırmak ve araç park yeri sıkıntısını gidermek amacıyla tahsis edilmiştir. Ücret tarifesi hakkında detaylı bilgi aşağıda yer almaktadır.
Kartlı Geçiş Sistemiyle İlgili Önemli Duyuru 1. ADIM 📌 Geçiş Uygulamasını yüklemek için yandaki QR kodunu okutunuz. 📌 QR kodunu okumayan cihazlar için Google Play veya Apple Store'da Armongate uygulamasını arayarak indiriniz. 2. ADIM 📌 Cep telefonu numaranızı girin ve doğrulama yapın. 3. ADIM 📌 Gerekli izinleri verin. 4. ADIM 📌 Armongate uygulamasını kapatın. 5. ADIM 📌 Otomatik Geçiş Uygulamasını ayarlamak ve giriş yapmak için yandaki QR kodunu okutunuz. 6. ADIM 📌 Açılan uygulamada sol üstte bulunan menü butonuna basınız. 📌 Yetki Alanlarım menüsüne giriniz ve "Yetki Ekle" butonuna basınız. 📌 QR kodunu okuyamayan cihazlar için Sunucu Adresi: 🔗 https://adupass.adu.edu.tr:3024 7. ADIM 📌 Öğrenciler: Öğrenci numaranızı giriniz. 📌 Personel: Mail adresinizin @adu.edu.tr'den önceki kısmını giriniz. 📌 Kullanıcı adı kabul etmiyorsa sunucu adresinin doğruluğunu kontrol ediniz. Adresi: 🔗 https://adupass.adu.edu.tr:3024 8. ADIM 📌 Parola olarak T.C. Kimlik Kartınızın Seri No'sunu yazınız. (Yabancı uyruklu öğrenciler ile veri tabanında Kimlik Kartı Seri No bilgisi olmayanların parolaları, T.C. Kimlik Numaraları olarak tanımlanmıştır.) 9. ADIM 📌 Giriş yapınız ve çıkan QR kodunu geçiş noktasına okutarak kullanınız. NFC özelliği sadece Android cihazlarda çalışmaktadır
İŞKUR Gençlik Programı Başvuruları Başladı Türkiye İş Kurumu, devlet üniversiteleri ile birlikte öğrencilerimizin istihdam edilebilirliğinin artırılmasına katkı sağlamak, onlara bilgi, beceri, çalışma alışkanlığı ve disiplinini kazandırmak amacıyla İŞKUR Gençlik Programı düzenliyor. Program kapsamında, katılımcılara hem iş gücü deneyimi hem de gelir desteği sağlıyor. Ayrıca program kapsamında katılımcılara bireysel danışmanlığın yanı sıra iş arama, finansal okuryazarlık, öz geçmiş hazırlama, mülakat teknikleri gibi konularda eğitimler vererek iş gücüne katılmaları noktasında destekleyici faaliyetler gerçekleştirilecek. Kısmi ve esnek olarak düzenlenen programa, haftada 3 güne kadar katılım sağlanabilir ve bu sayede eğitimden geri kalmadan iş tecrübesi kazanabilirsiniz. Sürdürülebilir kampüs faaliyetlerinin desteklenmesi, kampüs altyapı ve bakım faaliyetlerinin desteklenmesi, sosyal ve kültürel faaliyetlerin desteklenmesi, akademik ve idari destek faaliyetleri, toplumsal hizmet ve iş birliği faaliyetlerinin desteklenmesi, öğrenci gelişim ve uyum faaliyetlerinin desteklenmesi, dijital dönüşüm ve inovasyon faaliyetlerinin desteklenmesi gibi ana faaliyetler ve bunlara bağlı alt faaliyet alanlarında gerçekleştirilecek olan program kapsamında öğrencilere katılım sağladıkları her gün için 1083 TL ödeme gerçekleştiriyor, GSS ve İş Kazası Meslek Hastalığı sigorta primleri yatırılıyor. Programdan, devlet üniversitelerinin ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora örgün eğitimlerinde yer alan aktif öğrenciler yararlanabilir. Açık öğretim ve uzaktan eğitim öğrencileri ile yabancı öğrenciler programdan faydalanamamaktadır. Ayrıntılar için : https://genclik.iskur.gov.tr/#hizmetlerimiz
2025 Yılı TÜBA-TEKNOFEST Doktora Bilim Ödülleri Başvurusu TÜBA, 2019 yılından itibaren paydaşı olduğu dünyanın en büyük uzay, havacılık ve teknoloji etkinliği olan TEKNOFEST'in öncelikli alanları arasında sayılan alanlarda, Türkiye kaynaklı üretilmiş doktora tezlerini ödüllendirmek adına 2021 yılında "TÜBA-TEKNOFEST Doktora Bilim Ödülü" ihdas etti. Gelenekselleşen bu ödüller dört kategoride; Fen ve Mühendislik Bilimleri, Sağlık ve Yaşam Bilimleri, Sosyal ve Beşeri Bilimler ile Temel Bilimler alanlarında yürütülen bilimsel hakem değerlendirmeleri sonucunda birincilik, ikincilik ve üçüncülüğe hak kazanmış tez sahiplerine verilmektedir. Fen ve Mühendislik, Sağlık ve Yaşam, Sosyal ve Beşeri ile Temel Bilimler alanlarındaki doktora tezleri için 2025 yılı TÜBA-TEKNOFEST Doktora Bilim Ödülleri başvuruları başlamıştır. Son başvuru tarihi: 3 Mart 2025 Başvuru adresi: t3kys.com Ayrıntılı bilgi için: https://www.tuba.gov.tr/tr/tuba-odulleri/tuba-teknofest-doktora-bilim-odulleri/2025-yili-tuba-teknofest-doktora-bilim-odulleri-basvurusu
İŞKUR Gençlik Programı Kura Çekim Töreni Hakkında Önemli Duyuru Üniversitemiz ve İŞKUR paydaşlığında gerçekleşen “İŞKUR Gençlik Programı” kapsamında, başvuru yapan öğrencilerimizden çalışma şansına sahip olacakların belirleneceği Aydın 4. Noteri ve İŞKUR Gözlemcileri huzurunda yapılacak ‘Kura Çekim Töreni’ 20 Şubat 2025 Perşembe günü saat 10.00’dan itibaren Atatürk Kongre Merkezi Yörük Ali Efe Salonu’nda gerçekleşecektir. Şeffaf ve herkese açık olarak gerçekleşecek kura çekim törenine, takip etmek isteyen tüm öğrencilerimiz davetlidir.
Kadın ve Aile Çalışmaları Eserleri Özel Koleksiyonu İçin Kitap Bağış Kampanyası Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Kütüphanesi’nin basılı kitap koleksiyonunu zenginleştirmek ve kadın ile aile çalışmaları alanında daha geniş bir bilgi birikimi sunmak amacıyla önemli bir adım atıyoruz. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi, Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı ve KADEM Aydın Temsilciliği iş birliğiyle, kütüphanemizde “Kadın ve Aile Çalışmaları Eserleri Özel Koleksiyonu” oluşturulacaktır. Bu koleksiyon kapsamında, kadın ve aile çalışmaları alanında yazılmış akademik yayınlar, araştırma kitapları, biyografiler, edebi eserler ve diğer basılı kaynakların bir araya getirilmesi hedeflenmektedir. Bu doğrultuda, kadın ve aile çalışmaları alanında basılı eserlerin toplanacağı bir kitap bağışı kampanyası düzenlenmektedir. Bağışlanan eserler, oluşturulacak özel koleksiyon aracılığıyla öğrencilerimize, akademisyenlerimize ve araştırmacılarımıza sunularak, bu alandaki akademik çalışmaların ve toplumsal farkındalığın artmasına katkı sağlayacaktır. Kampanyaya destek vermek isteyenler, belirlenen bağış noktalarına kitaplarını teslim edebilirler. Detaylı bilgi almak için Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi, Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı veya KADEM Aydın Temsilciliği ile iletişime geçebilirsiniz. Kadın ve aile çalışmalarına dair farkındalığın artırılmasına katkıda bulunmak ve bu özel koleksiyonun oluşmasına destek olmak için sizleri de kampanyamıza davet ediyoruz! İletişim: Öğr. Gör. Belkıs Can belkis.can@adu.edu.tr 0 534 676 92 65 -------------------------- Öğr. Gör. Dilek Akıcı dtayanc@adu.edu.tr 0536 311 54 32
Yüksek Lisans ve Doktora Bursu ile ilgili bir webinar Türkiye-ABD Kültürel Mübadele Komisyonu, bilinen adıyla Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu, Türk ve Amerikalı üniversite mezunları, araştırmacılar ve bilim insanları arasındaki eğitim ve kültürel değişim programlarını desteklemektedir. Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu 1949 yılında Türkiye ve ABD arasında imzalanan ikili bir anlaşma ile kurulmuştur ve bütçesi iki ülke hükumetlerinin katkılarıyla sağlanmaktadır. Koordinatörlüğümüz ve Türkiye Fulbright Eğitim komisyonuyla ortaklaşa 2026 – 2027 akademik yılı güz döneminden itibaren geçerli olacak, son başvuru tarihi 24 Mart 2025 olan Yüksek Lisans ve Doktora Bursu ile ilgili bir webinar düzenlecektir. Söz konusu webinar, 24 Şubat 2025- Pazartesi günü saat 15:00'da zoom üzerinden çevrim içi olarak yapılacaktır. İlgili toplantıya lisans bölümlerinde okuyan 3.ve 4. sınıf öğrencilerinin katılması beklenmektedir. Zoom Toplantı Bağlantısı: https://us06web.zoom.us/j/82715634214?pwd=h4F2XA4RCAG53HcAIFiadeliJdTUOu.1#success
Avrasya Etüdleri Dergisi Makale Çağrısı Kültür ve Turizm Bakanlığı Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı (TİKA) "Avrasya Etüdleri Dergisi 2025 yılı Haziran 64. Sayısı Makale Çağrısı" 31 Mart 2025 tarihine kadar avrasyaetudleri@tika.gov.tr adresine e-posta gönderimi yoluyla gerçekleştirilecektir
Tübitak Ulakbim -Wiley Açık Erişim Makale Yayımlama 2025 Webinarı 2023-2025 dönemini kapsayan TÜBİTAK-Wiley Açık Erişim Makale Yayımlama Anlaşmasıyla ilgili, 2025 yılına ait birinci dönem eğitim webinarları programı aşağıdadır. Aşağıdaki seminerlere katılım için kayıt zorunludur. Açılan kayıt linklerinde, kayıt yaptırılan tarihlere dikkat edilmelidir. Açılır menüden her bir tarih seçilerek kayıt yapılmalıdır ve bölge takvimi de İstanbul olarak seçili olduğundan emin olunmalıdır. Wiley Webinarları 2025 TÜBİTAK ULAKBİM + WILEY Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlama Anlaşması Kapsamı Tarih ve Saat: 11 Şubat 2025 15:00 (Istanbul) Dil:Türkçe https://attendee.gotowebinar.com/rt/2257814587110116437 Scope of TÜBİTAK ULAKBİM + WILEY Read & Publish Agreement Tarih ve Saat: 6 Mart 2025 16:00 (Istanbul) Dil: İngilizce https://attendee.gotowebinar.com/rt/7930320419132488793 ULAKBİM + WILEY Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlama Anlaşması Kapsamı Tarih ve Saat: 15 Nisan 2025 13:00 ( Istanbul) Dil: Türkçe https://attendee.gotowebinar.com/rt/2257814587110116437 ULAKBİM + WILEY Ücretsiz Açık Erişim Makale Yayımlama Anlaşması Kapsamı Tarih ve Saat: 27 Mayıs 2025 10:00 (Istanbul) Dil: Türkçe https://attendee.gotowebinar.com/rt/2257814587110116437 Scope of TÜBİTAK ULAKBİM + WILEY Read & Publish Agreement Tarih ve Saat: 17 Haziran 2025 11:00 (Istanbul) Dil: İngilizce https://attendee.gotowebinar.com/rt/7930320419132488793 Görüş ve Önerilerinizi bizimle paylaşınız lütfen Kütüphane Memnuniyet Anketi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Web: https://kutuphane.adu.edu.tr E-posta: kutuph@adu.edu.tr f: https://www.facebook.com/adukutuphane t:https://twitter.com/adukutuphane İ: https://www.instagram.com/adukutuphane/ Tel: 0256 218 20 00/2840-2841
TR-YÖS Sınavının Duyurusu Başkanlığımız, üniversitelerimize daha nitelikli ve daha fazla sayıda uluslararası öğrenci çekmek amacıyla Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) sınavını üniversitelerimizin uluslararası öğrenci kabul süreçlerinde değerlendirilen kriterler arasına eklemiştir. Ocak 2023'ten bu yana Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan TR-YÖS, Türkçe, Almanca, Arapça, Fransızca, İngilizce ve Rusça dillerinde olmak üzere yılda iki (2) kez 52 ülkede ve 78 merkezde gerçekleştirilmektedir. Bu yıl 11 Mayıs 2025 tarihinde gerçekleşecek olan 1. Dönem TR-YÖS, 13 Şubat-12 Mart 2025 tarihleri arasında başvuruya açılacak olup, başvuru tarihlerini kaçıran öğrenciler için 18-20 Mart 2025 tarihleri arasında geç başvuru imkânı sağlanacaktır. Ayrıntılı Bilgi için: https://uluslararasi.yok.gov.tr/Sayfalar/afisler-brosurler.aspx
Üniversitemizde 8. Uluslararası Tarım, Çevre ve Sağlık Kongresi Düzenlenecektir 22-24 Mayıs 2025 tarihleri arasında Üniversitemiz Atatürk Kongre Merkezi’nde 8. Uluslararası Tarım, Çevre ve Sağlık Kongresi düzenlenecektir. Bu yıl Aydın’da gerçekleştirilecek olan kongre, tarım, çevre ve sağlık alanlarındaki bilimsel çalışmaları paylaşmayı, disiplinler arası iş birliklerini geliştirmeyi ve sürdürülebilir çözümler üretmeyi hedeflemektedir. Detaylı Bilgi için: www.icaeh.net
‘’Kur'ân-ı Kerim'i Doğru ve Güzel Okuma’’ Dersi Üniversitemiz İlahiyat Fakültesi Tasavvuf Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Hatice Gargu Karadeniz tarafından ‘’Kur'ân-ı Kerim'i Doğru ve Güzel Okuma’’ dersi verilecektir. Hanım talebelerin başvuracağı dersler Her Çarşamba 15:30 ile 17:00 saatleri arasında gerçekleştirilecektir
5. Ulusal Sanayi Odaklı Ar-Ge ve İnovasyon Proje Yarışması Başvuruları Başladı Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) tarafından her yıl düzenlenen ve ulusal çapta büyük bir ilgiyle takip edilen Sanayi Odaklı AR-GE ve İnovasyon Proje Yarışması, bu yıl 5’nci kez katılımcılarıyla buluşuyor. Katma değeri yüksek projeleri desteklemeyi ve sanayi-üniversite iş birliğini güçlendirmeyi hedefleyen yarışma için başvurular 2 Aralık 2024 tarihinde başlayıp, 14 Mart 2025’e kadar devam edecek. Ayrıntılı bilgi için aşağıdaki linki tıklayınız. https://adanaorganize.org.tr/
2023 Sözleşme Dönemi Erasmus+ (KA131) Personel Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği Başvuruları 2023 Sözleşme Dönemi Erasmus+ (KA131) Personel Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği Başvuruları, 18/12/2024 saat 13:00'da başlayacak, 03/01/2025 saat 13:00 itibariyle son bulacaktır. Detaylı bilgi ve başvurular için: https://idari.adu.edu.tr/disiliskiler/